Sykurs 2 – Stavanger – for viderekomne

Startdato: 07.11.2024
Tidspunkt: Torsdag 17:30 - 20:30
Pris: kr 2750
Lengde på kurs: 16 timer (4 kvelder)
Foreløpig status
Ikke påmeldt
kr 2750

Skulle du ønske du var bedre til å sy? Da er dette kurset perfekt for deg.

På dette kurset jobber vi videre med flere, og vanskeligere teknikker innen søm og tekstil. Målet er at du skal kunne utvikle dine egne syferdigheter og sitte igjen med et plagg som du selv har laget i løpet av kurset.

Hvem passer dette sykurset for?

Dette kurset passer for deg som allerede kan sy noe, men som ønsker å forbedre ferdighetene dine.

Hvis du allerede har tatt Aftenskolens sykurs for nybegynnere eller andre begynnerkurs, så vil dette være en perfekt oppfølger.

Hvis du allerede har tatt et av våre sykurs fra før, er det ingenting i veien for at du tar serien igjen. Siden kursene i stor grad baserer seg på individuell oppfølging er det en fin plass for å øve og utvikle ferdighetene dine, i samarbeid med en lærer.

Målet med sykurset i Stavanger

Målet med dette kurset er at du skal lære å sy noe mer avansert plagg og hvor du fortsetter med å lære syteknikker.

Du vil derfor lære å ta riktige mål, klippe ut mønster og finne de riktige delene. Du vil også lære å plassere delene riktig på stoffer, og hvordan du kan utnytte stoffet på best mulig måte.

Vi tilbyr sykurs for viderekomne med kursleder Nadine Littmann. Kurset forutsetter gjennomført grunnkurs eller grunnleggende sykunnskaper. Kurset er ikke egnet for nybegynnere. Kurset er på 16 timer totalt og går over 4 kvelder.

Nærmere oppstart vil du få tilsendt informasjon om hva vi skal sy på dette kurset og hva du må ta med av materiell. Du må ta med egen symaskin.

Stoff og material.

Materialet du bruker på kurset er ikke inkludert i prisen for kurset. Vi prøver derimot hele tiden å jobbe frem gode avtaler med samarbeidspartnere i byen, slik at du kan få en god rabatt på det stoffeStavanger

Vår lærer i Stavanger

Nadine Littmann er pedagog og er læreren i Stavanger. Hun har en videreutdanning innen design, redesign og søm av klær fra Universitetet i Sørøst-Norge. Siden 2018 har hun jobbet som kursholder for Aftenskolen både på sykurs for nybegynnere og viderekomne. Siden 2007 har hun også jobbet som tysklærer hos Aftenskolen.

[rrf_course_review course_id=”238″]