Spansk 5 (A2) – Mellomnivå

Startdato: 15.02.2024
Tidspunkt: Torsdag 17:00 - 19:00
Pris: kr 3200
Lengde på kurs: 22 t (11 kvelder)

Vil du forbedre spansken din?

Da er dette spanskkurset i Kristiansand perfekt for deg

Spansk 5 bygger videre på vårt Spansk 4 kurs, og er det første kurset på A2 nivå. Kurset passer derfor til deg som er i overgangen mellom A1 og A2 nivå i spansk.

Målet for spanskkurset

Når du er ferdig med kurset er målsetningen at du kan bruke de mest grunnleggende spanske språklydene, at du kan hilse, stille spørsmål og svare på enkle muntlige spørsmål.

Du skal også lære å presentere deg selv, og andre, delta i enkle samtaler og kunne skrive enkle ord og fraser på spansk.

Samtidig lærer du grunnleggende spansk grammatikk, å forstå enkle tekster i tillegg til å eksperimentere med å skrive spanske ord- og uttrykk, samt små tekster.

I Spansk 5 jobber vi også med å bruke tall i kommunikasjon.

Undervisningsmetoder i spanskkurset

På Aftenskolen bruker vi varierte undervisningsmetoder for at du skal kunne lære mest mulig.

Vi ønsker at du skal oppleve variasjon, motivasjon og et engasjement for språket. Derfor legger vi spesiell vekt på muntlig kommunikasjon fra hverdagslige situasjoner.

Øvelsene vi gjør tar spesielt utgangspunkt i situasjoner som du kan komme opp i når du er på reise. Det kan for eksempel være å kjøpe noe på butikken, spør om veien eller å bestille på restaurant.

Slik legges undervisningen opp:

• Vi leser og øver på uttale og lyder.
  • Vi har tavleundervisning for å skape en forståelse av grunnleggende språkstruktur
  • Vi har praktiske øvelser med spill, rollespill og liknende.
  • Vi har også individuelt arbeid hjemme, med oppgaver som du får fra læreren.

Digitale språkressurser

Spill og øvelser på nett

Ser du etter lærererike og morsomme språkoppgaver? På nettsiden Aprender espanol finner du mange gøye oppgaver på alle språknivå.

Hvilket nivå bør du melde deg på?

I Aftenskolens er hvert språkkurs på 22 undervisningstimer.

Fra Spansk 1 til Spansk 4 er målet at du skal komme deg opp på språknivå A1.

Fra Spansk 5 til Spansk 8 er målet at du skal komme deg opp på språknivå A2.

Språktest

Hvis du ønsker det kan vi lage et kursbevis til deg, gitt at du har hatt minimum 75% oppmøte.

Når du har nådd et visst språknivå, f.eks A2, kan du ta en språktest som kalles DELE.

DELE står for Diplomas de Español como Lengua Extranjera, og er den offisielle testen i spansk som fremmedspråk. Dersom du ønsker å studere i et spansktalende land må du dokumentere spanskkunnskaper, og da er denne testen viktig å ta.

En slik test/eksamen kan også være med på økt motivasjon i språkopplæringen.