Spansk 1 (A1 – del 1) – nybegynner: språkkurs i spansk

Startdato: 04.09.2024
Tidspunkt: Onsdag 19:00 - 21:00
Pris: kr 3200
Lengde på kurs: 22 t (11 kvelder)

Stavanger

Undervisningslokale: Kannik skole
Startdato: 03.09.2024
Tidspunkt: Tirsdag 18:00 - 21:00
Pris: kr 3200
Lengde på kurs: 21 t (7 kvelder)
Foreløpig status
Ikke påmeldt
kr 3200
Ta dette kurset

Vil du lære spansk, utforske en ny kultur eller forbedre dine språkferdigheter? Da er vårt nybegynnerkurs i spansk det perfekte valget for deg!

Her kan du lære spansk

1. Kristiansand: I Kristiansand foregår undervisningen på Universitetet i Agder.
  2. Stavanger: I Stavanger foregår undervisningen på spanskkurset på Kannik skole.
  3. Online / Virtuelt klasserom: Hvis du bor andre steder i landet, eller hvis du foretrekker du å lære i komforten av ditt eget hjem, da er virtuelt klasserom alternative for deg. Dette er et kurs som går på Zoom og gir deg muligheten til å delta uansett hvor du er.

Dette lærer du på spanskkurs for nybegynnere

Når du er ferdig med kurset er målsetningen at du kan:

• Grunnleggende uttrykk og setninger for å takle dagligdagse situasjoner.
  • hilse, stille spørsmål og svare på enkle muntlige spørsmål og forstå og bruke spansk i dagligdagse situasjoner.
  • presentere deg selv, og andre, delta i enkle samtaler og kunne skrive enkle ord og fraser på spansk.
  • grunnleggende spansk grammatikk.

Slik kan du lære spansk hos oss

På Aftenskolen bruker vi varierte undervisningsmetoder for at du skal kunne lære mest mulig.

Vi ønsker at du skal oppleve variasjon, motivasjon og et engasjement for spansk. Derfor legger vi spesiell vekt på muntlig kommunikasjon fra hverdagslige situasjoner.

Øvelsene vi gjør tar spesielt utgangspunkt i situasjoner som du kan komme opp i når du er på reise. Det kan for eksempel være å kjøpe noe på butikken, spør om veien eller å bestille på restaurant.

Slik legges undervisningen opp:

• Vi leser og øver på uttale og lydet
  • Vi har tavleundervisning for å skape en forståelse av grunnleggende språkstruktur
  • Vi har praktiske øvelser med spill, rollespill og liknende.
  • Vi har også individuelt arbeid hjemme, med oppgaver som du får fra læreren.

Spill og øvelser på nett

Ser du etter lærererike og morsomme språkoppgaver? På nettsiden Aprender espanol finner du mange gøye oppgaver på alle språknivå.

Usikker på hvilket nivå som passer for deg?

Spansk 1 (A1 – del 1) og Spansk 2 (A1 – del 2) er på nybegynner nivå. Målet er at du skal komme deg opp på språknivå A1. På disse kursene jobber vi oss gjennom læreboken Vidas 1  som er en kombinert lærebok og arbeidsbok. Læreboken kan kjøpes på Norli bokhandel eller på internett på norli.no, adlibris.com og haugenbok.no.

Spansk 3 (A2 – del 1) og Spansk 4 (A2 – del 2) er på mellomnivå. Målet er at du skal komme deg opp på språknivå A2.

Lærebøkene er ikke inkludert i kursavgiften.

Kursbevis og Språktest

Hvis du ønsker det kan vi lage et kursbevis til deg, gitt at du har hatt minimum 75% oppmøte.

Når du har nådd et visst språknivå, f.eks A2, kan du ta en språktest som kalles DELE.

DELE står for Diplomas de Español como Lengua Extranjera, og er den offisielle testen i spansk som fremmedspråk. Dersom du ønsker å studere i et spansktalende land må du dokumentere spanskkunnskaper, og da er denne testen viktig å ta.

En slik test/eksamen kan også være med på økt motivasjon i språkopplæringen.

Meld deg på spanskkurs i dag

Du kan melde deg på kurset og lære spansk ved å klikke på knappen øverst på denne siden. Deretter veldiger du bare sted og tid som passer for deg. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt med oss.

¡Vamos a aprender español juntos! (La oss lære spansk sammen!)

Kurs Innhold

Handlekurv