Bedrift

Kurs til bedrift

Har bedriften din behov for kompetanse?

I Aftenskolen jobber vi med å gjøre kompetanse lettere tilgjengelig, og vi har ressursene du trenger for å løse de kompetanseutfordringene dere har. Vi kan hjelpe dere med ferdige kurspakker – fysisk eller på nett. Vi kan også skreddersy egne kurs for å dekke akkurat det behovet du har.

Hvilke kurs kan vi hjelpe med?

Hos oss fins det mange muligheter for å komme i mål med kompetanseløft. Vi har ferdige kompetansepakker innen en rekke tema, og kan skreddersy egne kurs for dere med undervisningsopplegg tilpasset din bedrift.

Hos oss er noen av kursene fysiske. De kan holdes på dagtid, kveldstid og i helgene. Vi har tilgang på en rekke undervisningslokaler gjennom voksenopplæringsloven, men kan også holde kurs i din bedrift.

Andre kurs er heldigitale hos oss. Det betyr at dere får tilgang til vår læringsplattform. Der har vi bygget opp spesifikke læringsløp som er designet for at dere skal oppnå egne læringsmål. Som oftest består disse kursene av videoleksjoner og oppgaver som du eller din ansatt kan ta når det passer.

På alle kursene våre kan vi tilpasse sted, tema, kursform (nettkurs, virtuelle kurs, fysiske kurs eller hybride løsninger) og tidspunkt. Detaljene for hvert kurs kan vi avtale i samarbeid med dere.

Hvilke kompetansepakker har Aftenskolen?

Vi har allerede ferdige kompetansepakker på en rekke områder. Her forsøker vi å dele dem inn i ulike temaer.

Kurs med støtte fra det offentlige

Disse kursene mottar offentlig støtte og er derfor gratis for både bedriften og deltakeren. De kursene er:

• Kurs i grunnleggende ferdigheter (lesing, skriving, regning, matematikk og digitale ferdigheter) med støtte fra Kompetanse pluss
  • Norskopplæring med støtte fra Kompetanse pluss og Norskopplæringsordningen
  • Teori til fagbrev for praksiskandidater. I enkelte bransjer har vi midler gjennom bransjeprogrammet, mens andre fag er deltakerfinansiert.
  • Midler til kompetanse for omstilling med støtte fra Bedriftsintern opplæring (BIO)

Kurs for de som trenger å lære norsk

I tillegg til norskkursene som får støtte over kjører vi hver uke norskkurs på alle nivåer fra A1 (nybegynnere) til B2 (de som skal ta norskprøven). Vi har også laget egne norskklasser for bedrifter hvor vi har tilpasset undervisningssted og undervisningstidspunkt til det som passer best for bedriften.

For standardkursene våre kan du se flere detaljer her.

Kurs for de som jobber med barn og unge

En av de sektorene vi har jobbet mest med er alle som jobber med barn og unge.

I flere år har vi undervist i teorien på VG1, VG2 og VG3 Barne- og ungdomsarbeider for praksiskandidater. Hvis du har noen ansatte som mangler fagbrevet er dette kurset et fint steg på veien mot fagbrev. Du kan se mer om kurset for barne- og ungdomsarbeidere her.

I tillegg har vi utviklet en rekke tilbud for de som har andre stillinger, men som fortsatt jobber med barn og unge:

Kurs i salg- og markedsføring

Sammen med Falk Media jobber vi med å utvikle en rekke kurs i markedsføring for små og mellomstore bedrifter. Det første kurset vi lanserte er et nettkurs som handler om tankesett og best practice på sosiale medier. Du kan lese mer om det kurset her.

Økonomi og IKT

Vi holder også på å utarbeide en hel bedriftspakke som skal hjelpe små og mellomstore bedrifter med å få bedre utnyttelse av systemene dere bruker. Hvis du er interessert i å vite når de kursene kommer, kan du gjerne ta kontakt med oss.

Vi har allerede lansert et kurs i samarbeid med Norsk Interaktiv som går på oppmerksomhet og rutiner rundt IT-sikkerhet i bedrifter. Hvis det ikke er noe dere allerede har på plass vil jeg anbefale det kurset på det sterkeste. Du kan lese om IT-sikkerhetskurset her.

Hvem er Aftenskolen

Aftenskolen er en ideell stiftelse som har drevet med opplæring og kompetanse siden 1953. Vi har et stort nettverk av erfarne lærere og pedagoger hjelpe dere få den kompetansen dere trenger.

Vår visjon er å legge tilrette for tilgjengelig læring livet ut. Derfor bruker vi all vår tid på å designe de beste læringsløpene på nett, og ansikt til ansikt.

Til daglig jobber vi opp mot ulike fagmiljø for å utvikle nye kompetansepakker i ulike sektorer i tillegg til at vi kan utvikle egne undervisningsopplegg som er tilpasset de kompetansebehovene dere har i deres bedrift.

Vi jobber også mye opp mot det offentlige og har god oversikt i tilskuddsordninger og søknadsprosesser.

Hva nå?

Uansett om du har et klart definert behov, eller bare en løs ide må du gjerne ta en prat med oss.

Vi er opptatt av å jobbe tett sammen med ulike samarbeidspartnere for å finne de beste løsningene på kompetanseutfordringer i samfunnet.

Du kan enten fylle ut skjemaet under, eller booke tid her for en fysisk eller digital kopp kaffe her.

Les vilkårene her