Personvern

I Aftenskolen følger vi Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven).

Det betyr at du kan besøke våre nettsider, og delta på våre kurs med trygghet om at personopplysningene dine blir behandlet på en trygg og god måte.

For å kunne levere kurs til deg, er vi helt avhengig av informasjon om deg. På denne siden forklarer vi hvilke opplysninger vi samler inn, hvordan vi behandler disse opplysningene og hva som lagres hvor.

Som privatperson har du en rekke rettigheter knyttet til behandling av personopplysningene dine. Hvordan personopplysninger skal behandles er regulert av Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) og Personvernforordningen (såkalt GDPR)

Personvernets formål er sikre vernet av dine personopplysninger og sørge for at opplysningene om deg ikke misbrukes.

På datatilsynets egne sider kan du lese mer om dine rettigheter.

Disse opplysningene trenger vi fra deg

For å gjennomføre kurs hos oss er vi avhengig av personopplysninger fra deg. Disse opplysningene bruker vi for å sikre at du er registrert på det kurset du ønsker, for å sørge for at du får den informasjonen du trenger og for å rapportere til myndighetene.

Informasjonen vi trenger inkluderer navn og epost-adresse. På enkelte kurs trenger vi også fødselsdato for rapportering, telefonnummer og post adresse for å kunne ta imot betaling, eller personnummer for å kunne registrere deg i myndighetenes registere.

I tillegg lagrer vi kurs- og ordrehistorikken din hos oss. Det gjør vi for å gjøre fremtidig påmelding enklere, for å kunne rapportere kursstatistikk til myndighetene og for å kunne utstede eventuelle tapte kursbevis i fremtiden.

Slik bruker vi opplysningene om deg

Personopplysningene brukes i all hovedsak til å formidle nødvendig informasjon til deg, for å kunne rapportere anonymisert statistikk til offentlige myndigheter eller for å registrere og rapportere på offentlige midler.

Dersom du samtykker til å motta nyhetsbrev fra oss vil du også motta informasjon om nye kurstilbud, kursdatoer og tilbud på kurs.

Opplysningene vi har om deg vil aldri utleveres eller selges til en uvedkommen tredjepart.

Offentlige myndigheter kan i forbindelse med kontroll og statistikkbehov, kreve innsyn.

På enkelte kurs vil det være aktuelt å dele informasjon med samarbeidspartnere. I slike tilfeller vil du motta særskilt informasjon.

Rett til innsyn, endring og sletting

Som forbruker har du rett til å få innsyn i hvilke opplysninger vi har om deg. Du kan når som helst be oss om å hente ut, eller endre dine personopplysninger.

Du kan kontakte Aftenskolen for å få innsyn i informasjonen om deg, eller for å endre noen av personopplysningene

Du kan også slette personopplysningene vi har om deg når du måtte ønske det. Det innebærer samtidig at kundeforholdet ditt avsluttes. Du kan slette personopplysninger selv på din side, eller du kan få personopplysningene slettet fra våre register ved å sende en epost til oss

Disse opplysningene samler vi ved besøk på aftenskolen.no

Dette gjør vi for å få innsikt i hvilke deler av nettsiden vår som er mest besøkt, hvilke sider som er vanskelig å finne frem til, og for å finne ut om det er deler av siden vår som har for dårlig informasjon. Formålet er hele tiden å gjøre forbedringer slik at din brukeropplevelse styrkes.

Det er i hovedsak to formål vi bruker informasjonskapselene til:

Analyse

Vi bruker enkelte statistikk- og analyseverktøy for å hente inn anonym data om hvordan besøkende bruker nettsiden vår. Denne informasjonen bruker vi for å forstå hva som fungerer bra og hva som kan forbedres i brukeropplevelsen. For å administrere disse verktøyene bruker vi Google Tag Manager.

Vi bruker følgende verktøy:

• Google Analytics 4
  • SemRush
  • Google Optimize
  • Google Tag Manager
  • Facebook piksel
  • Linkedin piksel
  • Snapchat piksel
  • Hotjar

Markedsføring

Noen av markedsføringsverktøyene vi bruker benytter seg også av kapslene for å gi deg som bruker en bedre opplevelse. Det gjør den gjennom å filtrere bort ting du kanskje ikke er interessert i.

Tjenestene vi bruker er:

• Google Ads